امیر آرام

وبلاگ برای همه

امیر آرام

وبلاگ برای همه

۶ مطلب در خرداد ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

این نوشته مخصوص افرادی است که می خواهند یک دوربین تازه برای کوادکوپتر خود بخرند یا اینکه قصد دارند دوربین کوادکوپتر را عوض کنند. امروزه پیشرفت های زیاد تکنولوژی سبب شده است که در بازار رقابت هم بوجود آید و شما برای خرید یک دوربین کوادکوپتر هم نیاز به اطلاعات زیادی داشته باشید تا بتوانید دوربینی با کیفیت و مشخصاتی که مدنظر شما است، خریداری نمایید. راهنمای خرید دوربین کوادکوپتر ویژه ی تازه واردها را بخوانید و بعد دوربین کوادکوپتر خود را تعویض نمایید.

 

سایما آرسی یکی از بزرگترین سایت هایی است که در زمینه خرید کوادکوپتر دوربین دار ، خرید کوادکوپتر حرفه ای و فروش کوادکوپتر بدون دوربین فعالیت می کنید که تمام محصولات شرکت سایما را می تواند به شما ارائه دهد

با یک تحقیق ساده در محیط اینترنت، دوربین خود را خریداری کنید

امروزه فروشگاه هایی که محصولات خود را به صورت آنلاین و اینترنتی می فروشند، بسیار زیاد هستند و فروش کوادکوپتر و لوازم جانبی آن نیز از طریق اینترنت بسیار آسان است. شما با یک تحقیق خیلی ساده در اینترنت می توانید دوربینی با مشخصاتی که می خواهید را پیدا کرده و خریداری کنید؛ اما باید بدانید که دوربین با کیفیت و خوب چه خصوصیت ها و ویژگی هایی دارد؟

دوربین مناسب و با کیفیت برای کوادکوپتر شما

دوربین‌های FPV از جمله دوربین هایی هستند که بسیار سبک می باشند و همچنین شما هزینه ی زیادی را بابت آن متحمل نمی شوید. این دوربین ها قابلیتی دارند که می توانند روی کوادکوپتر تعبیه شوند و تصاویری با کیفیت ثبت کنند و همچنین فیلم بگیرند و توسط برخی فرستنده ها به روی زمین ارسال کنند. این دوربین ها بسیاری از جزئیات را که چشم نمی تواند ببیند هم ثبت و ضبط می کند.

شیوه منتقل شدن تصویرها توسط دوربین های کوادکوپتر

با توجه به مدل کوادکوپتر شما، دوربین های FPVاین قابلیت را دارند که به شکل زنده توسط سیگنال هایی، ویدیوهایی را به گیرنده ی شما که ممکن است گوشی یا لپ تاپ یا ریموت کنترل شما باشند را ارسال کند.

به روزترین  مدل دوربین ‌های FPV که روی جدیدترین مدل های کوادکوپتر تعبیه شده است

این دوربین ها این امکان را به شما می دهد که از نقطه ی پرواز بسیار دور شوید. به روزترین  مدل دوربین ‌های FPV که روی جدیدترین مدل های کوادکوپتر تعبیه شده است و کوادکوپتر تا 5 مایل دورتر نیز پرواز می کند. کوادکوپترهایی در کارهای نظامی استفاده می شوند، باید بتوانند تا بعد های خیلی دور پرواز کنند و آن ها نیز قادرند از دوربین‌های FPVاستفاده نمایند.

حالا می خواهیم بیشتر شما را با دوربین های FPV آشنا کنیم. باید بدانید که با دوربین های FPV می توانید تصاویر زنده در بعدهای خیلی دور را در آسمان ببینید و لذت ببرید.

دوربین‌های FPVبا کدام تکنولوژی روی کوادکوپتر است

شما با خرید این دوربین ها و نصب کردن روی هلی شات خود می توانید، سیم فرستنده را به دوربین وصل کرده و تصاویری به صورت زنده ضبط کنید. این قابلیت در دوربین هایی که تصویربرداری هوایی انجام می دهند، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد که به شما این امکان را می دهد که قبل از اینکه تصویری را ببنید و ثبت کنید، توسط دوربین های کوادکوپتر ابتدا فضای مناسب را انتخاب کنید و بعد عکس بگیرید.

ویژگی های منفی کاربرد دوربین ‌های FPV

این دوربین هایی که روی کوادکوپتر تعبیه می شوند، علاوه بر مزیت های و ویژگی های مثبتی که دارند، ویژگی های منفی هم دارند. یکی از ویژگی های منفی این دوربین ها،  می توان به نداشتن سرعت بالا در پردازش اشاره کرد. مدت زمان پردازش این دوربین ها حدوداً ۱۰۰ تا ۲۰۰ مایل در ثانیه می باشد که در قیاس با کوادکوپترهای مسابقه ای، نمره ی بالایی نیست. به طور مثال هنگامی که هلی شات با میزان سرعت 50 مایل در ساعت، دارد پرواز می کند، 100 ثانیه دیرکرد یعنی که کوادکوپتر شما حدود 6 فیت از شما که گیرنده ی تصاویر هستید، عقب است  و شما این امکان را ندارید که در لحظه تماشا کنید که کوادکوپتر در چه مسیری پرواز می کند و اگر با جسمی بخواهد برخورد کند آن  را تشخیص بدهید.

علاوه بر ویژگی های منفی، ویژگی های مثبت این دوربین ها را نیز برای شما توضیح می دهیم که با خیال آسوده تصمیم به خرید بگیرید.

حس گرهای تصویرها در دوربین‌ های  مدل FPV  

CMOS یا CCD  حس گرهای دوربین های مدل FPV است که می تواند کارکرد دوربین کوادکوپتر را تحت تأثیر خود قرار دهد. کوادکوپترهایی که مجهز به حس گر CCD هستند، عملکرد بهتری دارند یا دوربین کوادکوپترهایی که به سنسور CMOS مجهز هستند؟ باید بگوییم که پاسخ این سؤال این است که CCD قابلیت ثبت تصاویری با کیفیت تر دارند، اما قیمت زیاد آن ها سبب می شود که خیلی مقرون به صرفه نباشد. با توجه به مطالبی که گفیتم، آیا CMOS گزینه ی خوبی هستند؟

دوربین ‌های مجهز به حس گر تصاویر CMOS گزینه ی بهتری است

ویژگی های مثبت CMOS ها در مقابل CCD ها این است که هزینه ی کمتری بابت آن پرداخت می کنید و کارکرد بهتری هم دارند. این روزها قیمت یکی از معیارهای اساسی در زمینه ی خرید است. CMOS ها نیز ویژگی دیگری دارند و آن سبک بودن آن ها نسبت به CCD ها می باشد که این ویژگی باعث می شود که انرژی بسیار کمتری هم مصرف شود و این خود یکی از بزرگ ترین مزیت ها و برتری ها است. بسیاری از خلبانان کوادکوپتر CMOS ها را استفاده نمی نمایند و چون بسیار سبک هستند و هزینه ای کمتر دارند، برای آنان نیز قابل قبول تر است. برای شما که خلبان کوادکوپتر خود هستید هم CCD ها گزینه ی بهتری است.

 CCD ها شاتر جهانی را به کار می برند و این یعنی که قادر هستند از محیط های بسیار گسترده نیز عکس بگیرند. CMOS ها از ویژگی رولی بهره می برند و این هم بدان معناست که از سوژه ی موردنظر از بالا به پایین و پیکسل به پیکسل، عکس میگیرند و این ویژگی باعث می شود که هنگامی که کوادکوپتر در حال لرزیدن است، ایراداتی را در تصویر بوجود آورد. اما CCD در برابر شرایط ناپایدار و لرزش، کارکرد بهتری دارند.

با مطالبی که در راهنمای خرید دوربین کوادکوپتر ویژه ی تازه واردها می توانید دوربینی مناسب را تهیه کنید.

 

  • امیر ارسلان
  • ۰
  • ۰

کوادکوپتر برای افرادی که کارهای حرفه ای و عکس برداری و فیلم برداری می کنند، بسیار وسیله ای مهم است و نیاز آن ها را به دوربین عکاسی نیز کمتر کرده است یا به نحوی جایگزین دوربین های عکاسی شده است. باتری های این کوادکوپترها امکان تعویض دارند. شیوه ی تعویض  نمودن باتری کوادکوپترهای کنترلی در این مقاله به شما توضیح می دهیم.

سایما آرسی یکی از بزرگترین سایت هایی است که در زمینه خرید کوادکوپتر دوربین دار ، خرید کوادکوپتر حرفه ای و فروش کوادکوپتر بدون دوربین فعالیت می کنید که تمام محصولات شرکت سایما را می تواند به شما ارائه دهد

دوربین های حرفه ای روی کوادکوپتر های کنترلی

اگر شما یک کوادکوپتر حرفه ای دارید و از ویژگی های مثبت آن ها بهره مند می شوید، برای تعویض نمودن باتری پهباد خود باید مطالبی بدانید تا بتوانید آن را تعویض کنید. البته ممکن است افراد دیگری نیز که هنوز کوادکوپتر نخریده اند هم این مطلب را بخوانند، که آن ها به مطالب جامع تری نیاز دارند و ما در این مقاله سعی داریم شناخت گسترده تری درباره ی کوادکوپترهای کنترلی به آن ها بدهیم.

پیش از اینکه درباره ی شیوه ی تعویض باتری پهبادها اطلاعاتی بدهیم، باید بدانید که کوادکوترهای کنترلی، مدلی از پهباد هستند که بدون سرنشین امکان پرواز دارند و از راه دور کنترل می شوند. این کوادکوپتر ها برای اپراتور خود عکس ها و فیلم های بسیار با کیفیت ثبت و ضبط می کنند و در محیط های بسیار گسترده هم می توانند عکس هایی بسیار خارق العاده بگیرند.

پهبادهای بدون سرنشین ، باتری ‌های لیتیومی و ماژولاری دارند

این کوادکوپترهای کنترلی ، باتری  ‌های لیتیومی و ماژولاری دارند که حالت کشویی شکل دارد و چراغ هایی هم که LED هستند روی آن قرار دارد تا بتواند مقدار شارژ را به شما نشان دهد. این باتری ها بسیار قدرتمند هستند و کوادکوپتر را به این امکان مجهز می کنند که  تا در فاصله های خیلی بالا و زیاد هم حدود 15 دقیقه و در برخی مدل های دیگر کوادکوپترها در زمان بیشتر، پرواز کنند.

در این باتری های پهبادها یک دکمه ای تعبیه شده است که هنگامی که فشار می دهید، باتری روشن شده و هنگامی که دکمه را نگه می دارید، خاموش می شود. این باتری همان طور که گفتیم بسیار قدرتمند است و ولتاژ آن ۷.۲ ولت و ۱۲۰۰ میلی‌آمپر می باشد. گاهی مواقع مجبور می شوید که باتری کوادکوپتر خود را عوض کنید و باتری بهتری خریداری کنید. در این مقاله شیوه ی تعویض  نمودن باتری کوادکوپترهای کنترلی را برای شما توضیح خواهیم داد.

ثبت نمودن تصاویر با کیفیت خیلی بالا

با این کوادکوپترها، تصویرهایی ثبت می شود که بسیار با کیفیت می باشند. پهبادها دوربین هایی اصلی و دوربین های در قسمت زیرین خود دارند و شما با هرکدام از این دوربین ها که مدنظر شماست، تصویر و عکس هایی بسیار خاص می گیرید و دیگران را بهت زده می کنید. این تصاویر از نظر کیفیت با عکس هایی که توسط گوشی موبایل گرفته می شود، قابل مقایسه نمی باشد و شما با دیدن آن ها بسیار تعجب می کنید.

دارای بدنه ای تاشو

پیش از اینکه درباره ی موضوع باتری های پهبادهای کنترلی اطلاعات بیشتری کسب کنید، درباره ی بدنه ی این کوادکوپترها هم بدانید که تاشو هستند و به راحتی درهرجایی جابجا می شوند. درواقع با تا کردن آن و قرار دادن در کیف یا جیب خود در محیط هایی که دوست دارید عکاسی کنید.

قابلیت چرخیدن و عکاسی کردن از فضاهای بزرگ

قبل از اینکه شیوه ی تعویض  نمودن باتری کوادکوپترهای کنترلی را بدانید، این نکته را یادآوری می کنیم که اگر در فضایی هستند که خیلی بزرگ است و نمی توانید از تمامی زاویه های آن عکس بگیرید، نگران این موضوع نباشید؛ با استفاده از پهبادهای کنترلی این امکان را دارید که از هر فضایی هرچند بزرگ عکس بگیرید و تصاویری زیبا به اشتراک بگذارید.

با گیم بال؛ عکاسی بدون لرزش و افت کیفیت

اگر قبل از شیوه ی تعویض  نمودن باتری کوادکوپترهای کنترلی این نکته را نیز بدانید، خالی از لطف نیست. گیم بال نوعی ویژگی است که به کوادکوپترها این امکان را داده که در فضاهایی که آب و هوا مناسب نیست و ناپایدار است، بدون اینکه از کیفیت عکس ها کم شود، عکاسی کند.

گیم بال ویژگی دیگری نیز به کوادکوپتر می دهد و آن این است که، پهباد می تواند در هر ارتفاعی که باشد، معلق قرار بگیرد و بدون اینکه ذره ای بلرزد، عکاسی کند. این تصاویر روی پهباد می توانند به گوشی موبایل شما منتقل گردند.

شیوه عوض کردن باتری کوادکوپتر کنترلی

  • همان طور که پیش از این گفتیم، باتری‌ های این پهبادها به شکل کشویی هستند.
  • در هر دو ناحیه ی بدنه باتری، دو ضامن است که برای قرارگیری باتری در بدنه ی پهاد استفاده می شود.
  • یک سری به صورت کابل در قسمت بالایی باتری است که آن را به پهباد وصل می نماید.
  • جهت عوض کردن باتری و انجام این کار، با یک دست خود کوادکوپتر را بگیرید و در قسمت زیر کوادکوپتر قسمت کشویی مانند باتری و جای آن را مشاهده می کنید.
  • پیش از اینکه باتری را در جای خود بگذارید، آن را تمیز کنید و اگر گردی روی آن و محل باتری است، پاک کنید.

بیرون کشیدن  باتری

شیوه ی تعویض  نمودن باتری کوادکوپترهای کنترلی به این صورت است که اول باید سیم آن را از پهباد درآورید و بعد ضامن ها را فشار دهید و باتری کشویی را به بیرون هدایت کنید.

گذاشتن باتری در محل مناسب خود

اگر قصد دارید  باتری کوادکوپتر را تعویض نمایید، بادی همان طور که گفتیم محل قرارگیری باتری را پاک کرده و بعد با استفاده از ضامن ها باتری را در جای خود قرار دهید. سری که به صورت کابل روی باتری است را به پهباد بزنید. حالا کوادکوپتر شما پرقدرت آماده ی پرواز است.

  • امیر ارسلان
  • ۰
  • ۰

امروزه در دنیای تکنولوژی و علم نام هک را زیاد می شنوید. پیشرفت علم باعث می شود که روز به روز انسان راحت تر زندگی کند، ولی معایبی نیز دارد که سبب می شود افرادی که مبتدی در این زمینه هستند یا حتی حرفه ای هم هستند، گرفتار برخی از مشکلات شوند. هرچقدر که دنیای علم و فناوری پیشرفت می کند، چالش های زیادی هم بوجود می آورد. در این مقاله قصد داریم درباره ی هک شدن کوادکوپتر با گوشی موبایل توضیح بدهیم. سایما آرسی یکی از بزرگترین سایت هایی است که در زمینه خرید کوادکوپتر دوربین دار ، خرید کوادکوپتر حرفه ای و فروش کوادکوپتر بدون دوربین فعالیت می کنید که تمام محصولات شرکت سایما را می تواند به شما ارائه دهد

ویژگی های مثبت کوادکوپترهای کنترلی کدامند

همان طور که می دانید، کوادکوپترها نوعی پهباد هستند که البته بدون سرنشین پرواز می کنند و بسیار زیاد مورد توجه و تقاضا قرار گرفته اند، که البته خصوصیات مثبت آن سبب شده که از زمان طراحی و عرضه ی آن ها، هر روز به روزتر شوند.

یکی از ویژگی های بسیار خوب این کوادکوپترهای کنترلی، افزون بر عکس برداری و فیلم برداری، رساندن دارو و تجهزیات در شرایط بحرانی است، این امر خیلی سریع اتفاق می افتد چون دیگر از ترافیک ماشین ها خبری نیست. این پهبادهای بی سرنشین، ویژگی های منفی نیز دارند که در ادامه به آن پرداختیم.

ویژگی های منفی کوادکوپترهای کنترلی

از ویژگی های منفی ایت پهبادها، امکان هک شدن آن ها توسط گوشی موبایل است. این ویژگی منفی بسیار مهم است و ممکن است این کوادکوپترها همیشه در محل خانه ی شما درحال پرواز قرار بگیرند. البته نظارت قانونی بر هک شدن آن ها هنوز به شکل ویژه صورت نگرفته است. هکرها خیلی راحت می توانند پهباد را هک کرده و اطلاعات آن را نیز دراختیار بگیرند.

هک کردن لوازم الکترونیکی شما  همراه با هک کردن کوادکوپتر کنترلی

کوادکوپتر کنترلی شما هنگامی که هک می شود، همراه با آن می تواند، دیگر لوازم الکترونیکی خانه شما هم توسط هکرها هک شود و این مر مشکلات زیادی را برای فرد به همراه دارد و نگرانی بابت آن تمامی ندارد. درواقع هکرها با روش هایی ساده کوادکوپتر شما را در اختیار می گیرند، بدون اینکه نیازی به کوادکوپتر دیگر داشته باشند و اطلاعات روی آن را نیز می توانند مشاهده کنند و بدزدند. جو امنیتی برای پرواز کوادکوپتر در آسمان هر روز گسترش می باید، ولی دانش هکرها نیز همان قدر افزایش می یابد.

کوادکوپتر ها ممکن است چگونه هک شوند

راه های زیادی  جهت هک نمودن پهباد هست که هکرها آن ها را بلدند و از آن ها بهره می برند. درواقع هکرها می توانند هنگامی که کوادکوپتر روی زمین فرود می آید با استفاده از روش هایی عکس ها و فیلم های آن را ببیند و سرقت کند و کنترل آن را نیز به دست بگیرد.

هک کردن GPS پهباد توسط گوشی موبایل

هکرها با هوشی که دارند، می توانند GPS پهباد را هدف قرار داده و هک کنند و از این طریق کنترل آن را بدست بگیرند. هنگامی که GPS پهبادها هک می گردد، کوادکوپتر هم طبق روال خود به پرواز ادامه می دهد. گاهی در این هک کردن ها پهباد به اجسام برخورد می کند و خسارت هایی را به بار می آورد.

فاصله ی زیاد برای هک کردن پهبادها

هک کردن پهبادها توسط گوشی موبایل از فاصله ای دور هم امکان دارد و ممکن است گوشی و پهباد بسیار زیاد، مثلاً چند مایل از هم فاصله داشته باشند. درواقع هکرها سیگنال های کنترل اپراتور کوادکوپتر را هک می کنند و کنترل پهباد را از اپراتور خود می گیرد.

سیگنال های رادیویی هم اکثراً رمزگذاری نشده و به راحتی می توانند توسط هکرها هک شوند. درواقع این سیگنال به صورتی متراکم می شوند که به پهباد اجازه نمی دهند که مسیر اصلی خود را بیابد. اگر شما یک فردی هستید که از کوادکوپتر استفاده می کنید، نگران هک شدن آن نباشید؛ راه حل هایی که ما به شما توضیح می دهیم از هک شدن پهباد شما جلوگیری می کند.

روش های جلوگیری از هک شدن کوادکوپتر

  • سیستم‌ عامل کوادکوپتر را اپ دیت و به روز رسانی نمایید. کسانی که ارائه دهنده  و توسعه دهنده ی سیتم عامل های پهباد ها هستند، برخی مواقع اپ دیت هایی را دراختیار کاربران قرار می دهند که از هک شدن کوادکوپتر شما می تواند جلوگیری کند.
  • یک رمز عبور قوی جهت ایستگاه پایه خود بگذارید. این رمز عبور قوی که شامل اعداد و حروف است، کار هکر را سخت می کند.
  • اگر جهت کنترل کردن پهباد از گیرنده هایی مثل گوشی موبایل یا لپ تاپ استفاده می نمایید، حتماً آن را ویروس یابی کنید.
  • از VPN ها در گیرنده ی خود استفاده نمایید. VPN ها هنگامی که شما به اینترنت متصل می شوید، امنیت پهباد را برای جلوگیری از هک شدن، حفظ می کند.
  • محدودیتی هایی جهت وصل شدن و دسترسی یافتن به اینترنت، بگذارید.
  • محدودیت دسترسی یافتن  به اینترنتی که در ارتباط با کوادکوپتر و گیرنده ها می باشد به یک نفر، می تواند از هک شدن پهباد جلوگیری کند.

 

  • امیر ارسلان
  • ۰
  • ۰

  • امیر ارسلان
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • امیر ارسلان
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • امیر ارسلان